Testimonial van een particuliere klant

“Toen bij ons de envelop in de bus viel van Avantpro, riep mijn man: kijk eens, dat is nu eens wat voor jou. Op de envelop zelf was al heel doeltreffend aangegeven waar de inhoud over zou gaan: vastlopen in je eigen rommel!

Dat was namelijk bij mij het geval en niet zo'n beetje ook. Na een niet echt professioneel verlopen verhuizing naar een groter huis maar met minder ruimte op de bovenverdieping (geen zolderkamers), een moeilijke periode in verband met de laatste hulpbehoevende jaren van mijn moeder en haar overlijden, een verbouwing met een mini verhuizing, wist ik niet meer in mijn eigen huis wat er allemaal aanwezig was, of beter: waar het gebleven was. Er was totaal geen overzicht meer en daardoor liep eigenlijk alles mis. Hier word je echt depri van, met als gevolg nog meer chaos, stapels maken en de boel voor je uitschuiven, zoals het afhandelen van de administratie van privé en B.V. Kortom het was echt tijd voor hulp.

Ik heb direct de telefoon gepakt en een afspraak was gauw geregeld. Jolanda maakte een zeer kordate indruk. Ik denk dat dat ook nodig is want ze moet met je door je huis en je moet beslissingen nemen wat weg kan en wat niet, en ze moet je aan de gang houden ook al heb je geen zin meer. Ook het feit dat ze vertelde dat bij haar je geheimen veilig waren en je niet bang hoefde te zijn voor het schenden van je privacy, stelde me gerust. Met haar durfde ik het wel aan: Operation Total Clear Out.

We gingen aan de gang en het weer vond dat het ook een bijdrage moest leveren, een flinke hittegolf. Ondanks dat pakten we de zaken grondig aan. We rubriceerden en zochten uit, we kochten bakken en archief systemen, we gingen door alle laadjes en kasten en langzaam maar zeker kwam er een systeem in de chaos. Jolanda zei: je hele leven trekt aan je voorbij. Dat bleek ook zo te zijn. Er werd een doos met memories gemaakt en toch ook veel weggegooid. De kinderen reden af en aan naar IKEA en de stort, dat scheelde veel tijd, zo konden wij doorgaan. De studeerkamer van mijn man werd getransformeerd en (met zijn toestemming ) werd zijn werkplek gereorganiseerd en kreeg ik zijn oude bureau voor mijn nieuwe werkplek. De administratie vond een nieuwe plaats en alle documenten verdwenen netjes in ordners. De garage kon eindelijk voor auto's gebruikt worden en alle kampeerspullen stonden zo klaar voor een kind dat op vakantie ging.

Na al dat harde werken was er een gevoel van grote opluchting en voldoening en ook de andere familie leden konden nu alles vinden wat ze zochten. Ik was niet meer die ene persoon waar iedereen op terug viel als ze weer eens iets niet konden vinden.

Terugkijkend kan ik zeggen dat als het in je aard zit of dat je om wat voor reden dan ook omkomt in de rommel, een professional organizer over de vloer te hebben, kan je leven veranderen en in zeer positieve zin. Ik kan het iedereen aanraden!


Testimonial van een zakelijke klant

“Professional Organizing was voor mij een onbekend fenomeen totdat ik een advertentie las van Avantpro. De voorbeelden waren voor mij herkenbaar maar ik wist tot op dat moment niet dat er een oplossing was voor mijn gebrek aan discipline in het opruimen en het opgeruimd houden van mijn werkplek. Na twee weken mijn schroom overwonnen te hebben, toch maar eens een afspraak gemaakt voor een gesprek.

Voor mijn gevoel zou ik door het onderkennen dat ik vaak vastloop in mijn werkzaamheden en regelmatig gestresst de dag begin en eindig, veel van mijn persoonlijkheid blootgeven. Tijdens het intakegesprek maakte mevrouw Schurgers zelf een vertrouwde en “opgeruimde” indruk op mij en wist daarmee mijn schaamte weg te nemen en mijn vertrouwen te winnen.

Een week later gingen we aan de slag, op een dag waarbij ik niet gestoord zou worden door telefoon of afspraken. Ik had die dag mijn kostuum verruild voor werkkleding, want wij zouden immers gaan “opruimen”, of zoals ik thuis tegen mijn vrouw had gezegd: “mijn werkplek reorganiseren”.

Het is verbazend hoe simpel we te werk zijn gegaan en wat voor een profijt ik nu (5 maanden later) er nog van heb. Gewoon alles spullen op een hoop, alles uitzoeken, groeperen en sorteren op de frequentie waarmee ik het nodig heb. Zelf hoefde ik niets te doen, alleen maar vragen te beantwoorden als: Wat is dit, waar gebruik je het voor en hoe vaak. Daarnaast hebben we gekeken naar hoe ik mijn werkdag start en eindig. Met behulp van wat handige opbergsystemen was mijn kantoor al na een dag kantoor veranderd in een ruimte die rust uitstraalde terwijl ik er vaak door de bomen het bos niet meer zag.

De volgende ochtend zag ik ernaar uit weer naar het werk te gaan, en nog steeds heb ik er elke dag plezier in hoe opgeruimd mijn kantoor nog steeds is. Achteraf besef ik mij dat het niet lag aan mijn gebrek aan discipline maar aan het feit dat ik er als een berg tegenop zag om zelf alleen te gaan opruimen.

Nu hoef ik niet meer te zoeken waar iets ligt, mijn spullen hebben vaste plaatsen gekregen en ik hanteer nu vaste tijdstippen waarop ik bijvoorbeeld mijn post doorneem en een actielijst opstel.

Professional Organizing heeft mij een georganiseerde werkplek opgeleverd met een structuur en meer werkruimte. Maar het meeste resultaat heb ik geboekt in mijn hoofd, met plezier ga ik weer naar kantoor, ik heb meer overzicht over mijn werkzaamheden en begin en eindig de dag veel relaxter.”